tisdag 20 oktober 2009

Sagas framsteg och mormors kokostosca

Idag hände det!
Saga vände sig från rygg till mage och fick med sig armen! (För en vecka sedan vände hon sig första gången, men då var armen i vägen och så hon rullade tillbaka på rygg igen.) Efteråt såg hon så här nöjd och glad ut. Jag, mormor och Daniel hade just ätit rotmos och grejer då vi bevittnade händelsen och gav henne en rungande applåd där hon låg på sin mormorsmors köksgolv. Sen kom hennes morfar dit och fick se andra vändningen, lika snygg den! Sedan dess har hon gjort om det hela sex gånger till. Duktig tjej!!!Ett strålande höstväder hade vi dagen till ära. Så vi gick en promenad... som slutade med en rosenrasande bebis... -Hem och mata!!!
Och så till något riktigt onyttigt men sanslöst gott... Mammas kokostosca.
Jag tror inte jag ätit den på tio år, så jag nämnde den i helgen och fick väl något drömskt i blicken. Jag vet att mamma undvikit att göra den för att den innehåller nåt fasligt mycket smör, grädde och socker! Så jag trodde aldrig jag skulle få äta den mer i mitt liv...Men det fick jag. Nu äntligen. Supergod var den förstås. Seg, knäckig och alldeles underbar!!!
Men underbarast av allt på jorden är min lilla unge. Hennes mormor är inte så tokig hon heller. En vändning och en kokostosca på samma dag.
Tack mina älsklingar!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag håller med dig fullkomligt - Dunkin Donuts är toppen. Där kan man snacka om livsfarlig kalorifälla...men sååå gudomligt smaskigt :)
Funkade det bra för dig att flyga? Använde du stödstrumpor på planet? Jag fick det rekommenderat, men vet inte riktigt om det ska behövas...
Ha en bra dag