fredag 16 oktober 2009

Saga på vift!

En tuff dag har det varit för mig och Saga. Jag hade svårt att somna igår natt, som sist jag och Saga skulle åka långfärdståg. Allt som ska fixas, allt man inte får glömma. -Plocka fram åkpåsen, ta med leksaker, kamera och allt annat! Dessutom skulle jag posta bilder till Språkrådet och köpa en fuskkrage eller halsduk till Saga. Det senare lyckades jag inte med. Hittade nada! Men tiden rände iväg å jag hann inte äta.
När vi skulle på tunnelbanan missade vi precis ett tåg, så jag fick amma Saga på perrongen! Sen fick hon sitta upp, för att ha koll och för att hållas vid gott mod. Sedan i måndags går blå linjen ÄNTLIGEN till T-centralen (och Kungsan) igen. Och en fräsch, coooool hiss hade de satt in!
Drygt var det ändå, eftersom vi var tvugna at leta reda på två hissar till och pinas i dem innan vi var uppe vid Centralstationen.
Christer mötte oss sedan och räddade oss ur tåg-ångesten. Tåget var en kvart försenat och jag var vrålhungrig.. men Christer köpte mat åt mig och gick på promenad med Saga genom vagnarna. Härligt!
Lite gnällig och högljudd blev lillgumman emellanåt, men det gick i det stora hela väldigt bra. Jag bytte blöja på henne och då skrattade hon väldigt. Gullunge! Hon tyckte nog det var lustigt att skötbordet satt på tvären!
Hon somnade till sist. Vi var nu 40 minuter sena...
Mamma mötte upp, vi for hem till Trönö och blev ompysslade med mat och grejer.
Mamma har gosat med Saga nästan hela kvällen. Vi har zappat mellan Idol och Skavlan, och slutligen somnade Saga i min famn. Jag bar upp och lade henne i spjälsängen. Skönt att vi har en fungerande babyvakt här så jag kan vara nere fastän hon sover på övervåningen.
Nu ska jag gå upp och lägga mig.
Kram och god natt!

Inga kommentarer: