måndag 5 oktober 2009

Höstmys kring Råsunda

Jag har haft en sån härlig förmiddag. Badat bebis, satt på henne fin klänning och strumpbyxor med ankstjärt, tvättat, bäddat och fixat lite och sedan tagit en skön höstpromenad. Saga somnade i vagnen och jag bestämde mig för att planlöst glida in på diverse småvägar och kolla in vackra villor med mysiga trädgårdar och drömma mig bort. Jag tittade på skyltar och funderade på var vi skulle vilja bo. Flerfamiljshus med lummiga trädgårdar och stora balkonger funkar också.
Solen lyste så starkt att jag fick sätta på mig solglasögon. Mina solglasögon gör färgerna starkare och världen blir ännu vackrare. Luften var hög och himlen blå. Höst.
Jag avslutade promenaden med en sväng i Skytteholmsparken innan jag gick in på H&M och köpte strumpbyxor i härliga färger. Det hör hösten till.
Vi tog hissen upp till sexan, och på vår hallmatta låg en ny Vi Föräldrar. Saga sov ju, så jag kunde lugnt steka på lite ugnsrostade rotsaker och kotletter och sätta mig tillrätta vid köksbordet med en ny tidning och en riktigt god lunch.
Härligt!
Nu väntar jag bara på att min kompis Anna ska höra av sig för att sedan komma hit på eftermiddagsfika, middag och Saga-mys.

Inga kommentarer: