måndag 30 juni 2008

...i klänning och storstövlar...

Puh, har just haft besök i redigeringsbåset av Magnus Hedman (!), som ville ha några fotbollsmål å grejer utklippta till en sekvens i morgonsoffan. Först fick jag höra att han skulle komma kl 7. Han kom dock först kl 8 (dessa ombygnationer i innerstan. När ska de ge sig?), och allt skulle vara skickat och klart kvart över!!! De ringde och ropade på mig från alla håll, och klippen trillade väl in lite sent, men det gick!

Den här helgen har varit... speciell. Helt underbar på många vis, men också en pärs! Bilder kommer när de kommer, för just nu är både kameran och datorn paj. Jag väntar på en bild från pappa, där jag står i min glittriga finklänning, jättefixad... fast med morfars gamla, stora, gröna stövlar på mig, på en bänk - och fotar brudparet uppifrån! Det ser antagligen helt galet ut! Hehe...
Fotograferingen innan bröllopet gick bra (förutom något enstaka error...). Inne i kyrkan fick dock kameran totalt spung!!! Mitt under ringväxlingen började den smattra som bara den! Jag tryckte en gång på avtryckaren och den tog tio bilder. Så fortsatte den, medan folk började vända sig om i bänkraderna.
Detta blev bara värre och värre. Så fort jag satte på kameran började den smattra. Ingen chans att ens hinna ställa om skärpan. TUR att jag hade med mig mammas kamera som back up! Jag drog på den mina objektiv och körde hårt under riskastning och efter vigseln.
Medan jag for runt som en tuss och fotade hängde min kamera över farbror Jans axel och smattrade för sig själv.
Bröllopet blev i lyckat, trots regn och kameratrubbel. Brudparet var vackra till tusen. Syster hade snudd på tappat rösten, men klarade med nöd och näppe både solosång och Så skimrande var aldrig havet, som vi båda sjöng i kyrkan. Jag har aldrig förr fått så mycket komplimanger för min klädsel. Bruden föll riktigt för min klänning! Hehe... och jag för hennes! Möhippefilmen som jag slitit hårt med, på min trasiga dator, blev uppskattad. Och vi röjde loss i galen dans till Eriks band Sluta Sura Lars på natten.
Vid två kom jag, Tias, Anja och Marcus hem till gården. Jag och Tias sov hos mormor. Hur mysigt som helst!
Kram kram!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde att dom hade gjort en väldigt bra spelning