torsdag 19 juni 2008

Provhyttsångest och ekonomiska nederlag

Det är svårt att hinna med mycket när man jobbar 14-23. Att hitta och köpa en fin klänning att ha på Marias bröllop tillhör överkursen... Men skam den som ger sig. Idag var jag ute och racerprovade igen. Men det är nåt skumt med årets klänningmodeller... Antingen är de så extremt urringade... att det måste vara meningen att man ska ha nåt under. -Eller så hänger de ut över magen så man ser gravid ut!!! -Eller så (det vanligaste) ser de mer ut som strandklänningar än som något man har på ett fint bröllop.
Jag har nog provat uppemot 30 klänningar och scannat centrala Stockholm rätt bra -UTAN ATT HITTA NÅNTING!!! Fick nästan ett utbrott i en provhytt på Zara idag. Slog en klänning i väggen flera gånger och ville skrika -men höll mig. Psykbryt!!!
Jag hinner inte träna eller nånting bara för detta. Och en till grej som ger mig djupa veck i pannan är min kamera som är inlämnad på service, och som tillsammans med värsting-objektivet kommer att kosta mig 5 334 kr!!!!! Shit shit shit!!! Och så får jag den först på torsdag, två dar före bröllopet som ska fotas. Grrrrr... Hade hellre köpt ett nytt objektiv eller en filmkamera för de pengarna.
Matdaxxx!

Inga kommentarer: