fredag 13 juni 2008

Brittinger, trummor och båtäventyr!!!

NU har vi internet igen!!! Sen igår kväll. Very nice. -Även om jag inte hunnit utnyttja det särskilt mycket än.
Igår var ju min enda lediga dag denna vecka. Diskmaskinen kom, sen var jag på VIP-rea på Bondelid, Clas Göran och Brittinger, där det var tok-kaos!!! Klänningar och tunikor (av märket Brittinger) som vanligtvis går på dryga tusenlappen reades ut för 399 samt 499 kr. Två provhytter... Så folk provade lite varstans, och det slutade med att jag stod och trängdes med två okända kvinnor i en hytt. När en gick ut kom nästa in! Smakråd! Bra! Och jag gick därifrån med en klänning för mycket... Två st + en i ylle, en tunika och ett par utsvängda jeans ála 60-tal!
Sen bidde det hamburgare i flykten medan jag snabbt traskade från Fridhemsplan till Musikmuseet (Östermalm), där jag kom 5 min sent till vernisaget "Trumma, livets rytm". Mina filmer bor nu i diverse montrar med prova på-trummor framför, ett helt trumset at köksredskap, bunkar och kastruller m.m. Kul! Gå dit å kolla vet ja!
Så till dagens bravader!!! 9-19 jobbade jag, och jag fick åka ut på studs! Till Nacka Strand, där jag och reportern fick en vild tur med Kustbevakningen, för övrigt de som vi sett i dokusåpan på Kanal 5. Jo då, vi åkte med ut på spaning i deras båt. Jag, som är värsta landkrabban, fick inte ens på mig den konstiga flytvästen själv. Men sen så!
Vi hittade inga sjöfyllerister under vår stilla tur i skärgården, men kul var det. Lite läskigt sen när de gasade på! -Så den tunga TV-kameran rent av ville slita sig ur mina armar!!! Reportern höll mig i flytvästen, men det var inte lätt att hålla kameran som nu krävde två händer! Jag var ju tvungen att samtidigt hålla mig fast själv, en ekvation som inte gick ihop. Vid ett tillfälle insåg jag att jag bara måste ned på golvet. -Så jag neg. Neg och neg tills jag intog golvsittarläge! Haha... Glada och lite sjösjuka steg vi sen i land och tog en snygg slutbild. Snipp snapp snut - så var sjöäventyret slut!

Inga kommentarer: