tisdag 17 juni 2008

Födelsedagsfest i förskott!

Första besöket i nya lägenheten! Jag har sprungit runt som en Duracellkanin hela dan och städat undan massor med stora kartonger, fått upp hallampa och joxat. Sprungit med återvinning och bakat kakor. Bjöd på wok efter kl 6.

Syster gjorde pajbotten, och typ resten också, på denna fiiina jordgubbspaj... Jag kom på själva paj-idén... och hjälpte till liiite. Bland annat vispade jag matlagningsgrädde med vaniljsocker i... i 20 minuter utan resultat!!! Hehe... hade visst tagit fel. Vispgrädden stod kvar i kylen! En av jordgubbarna såg ut som en doja!
Titt ut, Alvar! Go unge. Någon på stan hade sagt att han såg ut preciiis som Vilda Bebin! Haha... "Han ääär Vilda Bebin!" svarade syster. Han klättrar ju upp på bord nu och håller på. Samt stoppar allt i munnen. Rent av livsfarlig!!!!!
Mamma och Christer ska ut och bila i Europa. Semester. Helt underbart!
Och alla gillade vår lägenhet. Trots allt. Utsikten och rymden när man får bort lite grejer...
Jag och Tias har fått upp en garderob på vinden ikväll också. M.m. Jag är ledig imorgon också. Då ska jag träna... å se hur bra det kan gå efter 3-4 veckors uppehåll...
Kram kram!

Inga kommentarer: