onsdag 4 juni 2008

"Drömkåken" goes "Drömlägenheten"

Igår kväll satte vi igång att måla sovrummet.
Fy tusan. De tre senaste flytterna har vi gjort detta. Målat väggarna. Mest vita. Nordsjövit är favvofärgen. Jag har gruvat mig extra för denna gång. Det är ju så TRÅKIGT!!! Och tar sån tid! Man måste alltid måla väggarna två ggr dessutom! Och så störs man nu samtidigt på golvlisterna som de spillt kaffe el dyl på. Inte ens det har de städat bort. Hur länge ska jag orka gå å va så här arg! Och så upptäckte vi att vi inte har "tre hål i väggen", som ComHem kräver. Så vi blir utan TV, bredband och telefoni i tre till fem arbetsdagar... eller längre!
Idag har jag vaknat på fel sida. Jag har morrat i tvättstugan som STANK! Först avlopp och sen typ gammal surnad vitlökskrydda??! Och jag har morrat vid spisen då jag upptäckt att fläkten inte bara är ful, den är trasig också! Funkar inte! Hoppet står till att de byter ut den helt, med tanke på hur ful och sliten den ser ut. Fläktfiltret är borta också. Morrrrr...
Jobbar med utrikesgrejer idag. Obama, Clinton, Tsvangirai. Stressad i huvudet. För mycket nu... Ska äta, och försöka njuta av den medhavda färdigmaten från Ica. Mums!!! .....morrrrr...

1 kommentar:

Anonym sa...

livet i allmännyttan. Egen bostad rockar rumpa.