torsdag 19 juni 2008

iPhone oh iPhone...

iPhone ja... Denna vackra, underbara lilla skapelse... Kanske blir det ingen för mig ändå. Några baksidor finns nämligen.
* Bara 2 megapixels-kamera
* Ingen mms-funktion (vad kostar det att maila bilder??? Förmodligen dyrare... och jag antar att de jag mms:ar till nu INTE kollar mail i telefonen.)
* Det pris som Apple lovat ut, 1700 kr, behöver inte alls gälla. Telia har här alla rättigheter till telefonen, så det blir väl tre års bindningstid och 700 kr i månaden eller en oskäligt hög klumpsumma för en sån som jag, som VÄGRAR bindningstid.
=(
Synd... när man bemödar sig att göra nåt så komplett, nyskapande som iPhone faktiskt är, att man inte gör den 100% fullt ut!

3 kommentarer:

cjl sa...

eftersom datatrafiken ingår så kostar det inte ett smack att skicka bilder, vilket också är apples mening med det hela.. varför skicka mms när alla ändå har mail? ;)

Unknown sa...

Hmmm... Ingår i vaddå? Knappast i "Telia till vänner" som jag har nu och som kostar 69 kr/mån och där jag ringer för bara uppringningsavgift till alla som har telia?
OM det ingår i det vore det kanon! Men om jag, som brukar bränna 1000 kr i kvartalet, måste betala en månadsavgift på 700 kr så tål det att funderas på några varv...
Jag tycker det känns lite tråkigt också att skicka mail till alla som inte har iPhone och helt plötsligt då måste börja betala internet-trafik på sina mobiler för att kunna kolla in mina bilder... eller vänta med att titta på dem tills de kommer hem till datorn.
... så summan av kardemumman... jag föredrar mms; )

cjl sa...

ifånen har sålts med specifika abonnemang i hela världen där datatrafiken ingår. Det ska nog mycket till för att telia skulle sälja ifånen med ngn annan abonnemangsform än så. Jag tror inte att du kommer att kunna förlänga ditt befintliga abonnemang utan du behöver konvertera till det nya ifånabonnemanget.. därav min förra kommentar. Ha en trvlig midsommarkväll, om än på jobbet :-)