tisdag 24 juni 2008

Stressig och vimsig till tusen!!! (Skulle behöva semester...)

Hua vad jag stressar hela tiden. Idag släpade jag mig upp efter 9. Vid elva kom jag iväg till Intervision, där jag hämtade min nyfixade kamerautrustning. Var hemma igen vid 12. Vände i dörren och for in till stan. Provade en hel hög med svarta överdelar som skulle passa till min kjol vid helgens bröllop. De snyggaste blusarna var dock bandprydda, vilket kjolen också är... Tveksamt alltså. Men så hade ju French Connection startat sin rea... och de har ju så mycket snygga klänningar... Hittade flera redan i Gallerian, men fortsatte i deras butik på NK, där jag slutligen köpte en grålila varriant med pärlbroderier över hela, i genomskinligt och gult. Fiiin... och dyyyr..... Halva priset dock, 1 075 kr. Lite trång... Hoppas jag inte ångrar mig, för det är varken öppet köp eller byte.
Jag var ute i sista minuten när jag sprang från NK till T-banan vid Stureplan. Lugn och nöjd pratade jag med Tias i telefonen sen... och gick på FEL TÅG!!! Shit! Så jag gick av vid Stadion (istället för Gärdet) och sprang upp, såg en blå buss, YES! -Ettan! Väl på bussen lugnade jag ned mig igen, nöjd och glad, tills de ropade "Humlegården" i högtalarna. "Det är inte sant", tänkte jag... som satt på en buss åt fel håll!!! Tillbaka på Stureplan fick jag byta buss igen...
Kom lite sent. FY!!!
... men det gjorde nog inte så mycket. För jag hade rast (!) från 15 till 19!!!!!
Skumt...
Så nu hann jag på Gärdets outlet också, efter lunch och blomvattning i syrrans lägenhet.

Inga kommentarer: