onsdag 25 juni 2008

Wake up!!!

I dessa stressiga tider finns inte tid för mig att skriva politiska analyser. Jag läste dock en krönika i tidningen City här om dagen. Mara Athanasiu skriver om avlyssningen och den nya, faktiskt farliga, svenska politiken. Starka ord. Men ibland tycker jag att vi svenskar är invaggade i någon slags falsk trygghet. Att vi borde VAKNA UPP!!! Och GRANSKA mer, inte bara flyta med. Läs krönikan här!!!
Det farliga med moderaternas politik är att de väljer att inte se de svaga, gamla, sjuka i samhället. För det är ingen rolig bild. Desto bättre känns det om man blundar för eländet. Tvingar man sjuka ut i arbete så sjunker siffran på arbetslösa i landet. Hur folket egentligen mår är inte viktigt.
Jag tycker det är hemskt att se klassklyftorna växa. Och jag önskar vi protesterade mer. Vi ska inte tolerera sånt här!!!

Inga kommentarer: