söndag 15 juni 2008

Tomatmamma... -that´s what I am!

Seeeg dag! Jag somnade ju efter tre inatt... uppspelt som jag var. -Och vaknade vid nio, speedad som en duracellkanin! Diverse jobbgrejer och EM-jox från gårdagen snurrade runt i mitt huvud. Och mitt i alltihop flög ögonlocken upp och jag vände mig till Tias. -Har du vattnat tomaterna???
Jag såg mina gröna tomatbebisar framför mig och tänkte "Hjälp! -De får inte dö!!! Stackars!" Jag satte mobilen på PIP en timme senare, med texten "VATTNA!!!" Sova kunde jag dock glömma.
Gick gladeligen upp vid tio och gjorde frukost... efter att jag vattnat tomatplantan -som var torr, Gud förbjude, men fortfarande har två gröna tomater som växer och växer, samt massor med blommor. Denna planta är den enda som klarat sig, av allt vi köpte på Trädgårdsmässan i våras. Hortensian dog snabbt. Med besked. Hoppas döden inte var plågsam. Orkidén ser också ut att vara på väg dithän... Trots att alla våra andra orkidéer lever och frodas. Den jag fick på min 30-årsdag förra året blommar nu igen! Små söta blommor...
Jag har INTE gröna fingrar. Tias har det, dock. Tur det! Men min tomatplanta får jag ta hand om själv. Känns lite läskigt, men hittills har det gått bra tror jag. Lite fler tomater bara, så är jag nöjd!

Inga kommentarer: