fredag 30 september 2011

Lite sömn och PKU

Det blir lätt ännu kaosigare med två barn än med ett. Särskilt när det ena är drygt två år och har en stark egen vilja i alla situationer medan den andra är helt nyfödd, saknar rutiner och vill amma hela tiden.
Minstingen låg hos mig hela första natten hemma. Grymtade och gruffade, ville amma och ville ha gos. Jag sov nästan ingenting. Passade upp på henne och tog egna piller, drack vatten, var på toa etc.
Vi fick ta oss lite sovmorgon i stället. Som också den bestod av en del amning...
Trots en lugn förmiddag slutade det med tokstress när vi skulle till BB Stockholm för PKU-test. Jag hann inte ens äta något.


Allt gick i alla fall bra där. Tias och Saga gick och fikade medan jag var med lillan. Hon har gått ned 195 gram vilket är helt normalt. Och hon fick suga på mitt lillfinger och mumsa sockerlösning medan de stack henne i handen. Lite amningssnack sen och hon ammade och somnade. Har sovit mycket nu och laddar väl för en ny vakennatt med sin mamma. ;-)
Jag känner mig svimmfärdig av trötthet och hunger. Ska äta något så snart vi anlänt hem.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: