fredag 9 september 2011

Mys och slit

 Idag har det varit... fortsatt mycket. Jag vek och lade in alla tvättade bebiskläder (två fulla maskiner, dvs två fulla torkställningar) i bebbens garderob innan jag körde igång en maskin med bebisfiltar, lakan och annat. Puh!
Jag fixade mat till mig, Saga och svärmor via matlådor, trött som jag var. Lite avocado, tomater och nån riven morot till det så!
Sen gick Saga och farmor till parken medan jag äntligen fick lägga mig ned en sväng i soffan framför TV:n.
Snart kom Tias hem och efter att vi alla inklusive Pelle fikat med bullar och chokladbollar körde Pelle och Tias igång med mera listläggning här i lägenheten.
 De sågade lister så det tjöt i hela lägenheten och vi övriga fick sätta oss i solen ute på balkongen för att inte bli döva. Saga hade sina hörselskydd på sig en stund, men där ute var det ganska tyst och lugnt.
 Vi drack upp kaffe och te.
 Och Saga satt länge hos mig, skrattade, lekte och busade.
 Lilla busfia. Hon klappade på bebben och så hämtade vi hennes docka.
 Mysigt.
 Jag gick in efter ett tag och stekte schnitzlar och gröna bönor, värmde strips och tog fram pepparsåsen.
Saga var lite mammig och ropade på mig... Gosigt. Hon fick snart komma in, då de slutat såga.
Hon har varit pigg och glad idag och sjungit massor, mest Lille Katt i diverse olika versioner.
I morgon kommer Reine hit och hjälper till med golvläggning i vardagsrummet. Så jag, Saga och Gun får fly fältet igen.

Inga kommentarer: