lördag 10 september 2011

Trött gravidis på Solnadagen




Älskade underbaraste Saga hade riktigt skoj idag då vi tillsammans med hennes farmor besökte Solnadagens folkfyllda aktiviteter i Skytteholmsparken. Hon hittade en rolig plastring från prova-på-cirkus-avdelningen och for runt som en liten tuss efter att ha tittat på de dansande barnen på den lilla scenen intill.


Mysigt! Jag peppade, gosade och försökte försiktigt dra vidare. Det dröjde dock ett tag innan vi kunde flytta lite på oss och kolla in resten av parkaktiviteterna. Saga fick fiska fiskdamm och var väldigt nöjd när vi gick hem för att fika i byggröran.
Jag var supertrött. Vi hade gått i affärer på förmiddagen innan jag gjort köttfärssås och spagetti till Tias, Reine, Saga, Gun och mig. Detta före parkhänget. Nitton dagar före beräknad födsel.
Jag var piggare min förra graviditet, men då fick jag ju vila mycket mer emellanåt!!


Jag ville inte ställa mig vid spisen något mer idag, så vi beställde grekisk mat som jag och Saga gick och hämtade. Kyckling med bulgur och strips.


Saga var supersnäll och duktig när vi hämtade maten. Hon är BÄST! <3
Det var en sådan otroligt fin kväll. Om inte balkongen varit full med bös hade jag gärna intagit både fika och mat där ute. Nu fick det i stället bli i vårt bastuvarma kök.


När vi skulle äta for Gun och Reine hemåt.
Maten var god och sedan har jag nattat Saga medan Tias dammsugit bort drivor av sågspån.


Jag har gråtit lite över den ständiga oredan här. Vill koppla av, mysa, vila så gott det går och ladda för BEBIS!
Nu sitter vi med fint golv men saknade lister och trösklar, utan vardagsrumsbord och med oinkopplad TV. Och så har vi sett och dödat två hemska mottfjärilar i köket i kväll. Oroväckande! Hoppas de flugit in genom köksfönstret och INTE hunnit lägga några ägg någonstans.
Imorgon blir det fortsatt renovering och en massa annat.. Sedan hoppas jag innerligt på lite vila.
Hela kvällen har det dånat av konserterna i Skytteholmsparken. Jag och Tias sitter bredvid varann i soffan som står mitt på rumsgolvet. Med varsin iPhone. Det ser nog lustigt ut, som en scen ur en Roy Andersson-film.
Men nu ska jag sova. Och hoppas slippa vakna klockan fyra och inte kunna somna om vilket har börjat bli en jobbig vana...
Natti natti!

- Postat från min iPhone

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
det skulle vara roligt att se hur ni renoverar!

Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela