torsdag 8 september 2011

Kryddskåpsrensning med praktisk förvaring

 I förmiddags tog jag ännu en tjur vid hornen och denna gång var det kryddskåpet som fick sig en omgång. Jag upptäckte att jag hade fyra-fem förpackningar med hel vitpeppar, så de åkte ner i den bautastora pepparkvarnen från ROSTI.
 Och så hade vi galet många kryddburkar med sedan länge utgångna kryddor vilket frigjorde en hel del plats i skåpet.
 Det kaosartade läget byttes mot ordning...
 ... mycket på grund av dessa superburkar vi köpt på IKEA. Synd att jag inte kom på att ta en bild INNAN rensningen!
Jag kan säga att det tog några timmar detta. Och att det dröjde till efter lunch innan jag kom in i duschen.
Saga fick lite burkar att leka med i sitt egna lilla kök. Bland annat två kultiga ena som jag borde ha plåtat!
Hon har fått två fina koftor som farmor stickat också, bland annat denna!

Inga kommentarer: