tisdag 6 september 2011

Förberedelser och väntan

 Igår fick vi ner vaggan och mina amningstoppar från vinden och idag har vi plockat fram bebiskläderna efter Saga och tvättat två maskiner. Spännande tyckte Saga.
Jag tycker mig se att hon har blandade känslor för det som komma skall. Inte konstigt alls. Vår familj kommer aldrig mer att bli densamma.

Jag har suttit länge vid datorn och kämpat med material till deklaration för omräkning av SGI till Försäkringskassan nu idag. Men efter maten hade jag mer molande värk i magen än jag brukar... så medan Saga och farmor gick till parken lade jag mig i soffan och såg reprisen av Moraeus med flera. Jättekul program verkligen! Jag tänker på när jag, syrran, Anja och Maria rände runt på Orsa Camping i Delsbo före Delsbostämman och var vakna hela nätterna, lyssnandes till Orsa Spelmäns galna, improviserade spel och tokiga, ibland råa Orsa-humor. Det var årets höjdpunkt.
Idag låg jag mest och myste åt Dannys fiolspel, tokglada dansare på scenen och roliga ostsamtal med Kalle medan det molade lite i de nedre regionerna av min jättemage.
Och molandet har fortsatt under kvällen. Jag mötte Gun och Saga i parken vid tretiden och vi gick hem, fikade på balkongen och myste. Tias var hemma en sväng men for iväg till söder för att kolla på fotbollsmatchen mellan Sverige och San Marino på krogen med lite kompisar. Jag och Gun kollar på matchen hemifrån, just nu andra halvlek. Källström spräckte precis nollan. ÄNTLIGEN!!!
Igår rände jag motvilligt på stan, till Din Tid för Nimue-påfyllning och till Cow för Laura Mercier-påfyllning. Ansiktstvätt och puderfoundation klarar jag mig ju inte utan så den lilla trippen var minst sagt nödvändig. Jag är dock väldigt glad att jag tackade nej till morgondagens tiotimmarspass samt söndagens morgonpass på TV4.
Jag har googlat lite för att kolla upp mitt nuvarande tillstånd med vagt molande... Undrar om någonting är på g, men det kan lika gärna dröja en eller två veckor till. Eller mer. Jag går in i vecka 38 på fredag.
Det känns dock väldigt tryggt att ha svärmor här i några dagar till. Uti fall att...

4 kommentarer:

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Hihi vad spännande Ida!!! Snart så ploppar lillen ut ska du se!! Lycka till och ha det gott, ta hand om din fina familj!! Kraaaaaaaaam

Unknown sa...

Tack Sussi!
Ja, det är spännande till tusen. :-)
Kraaam!!!

Luciana Oskarsson sa...

Hejsan!

Jag vill bara säga att du har en jätterolig blogg med mycket intressant att läsa och vackra bilder att titta på.

Jag hittade bloggen på blimamma.se och fastnade först pga vi har samma BF. När jag nu har läst om din förlossningsrädsla gick jag tillbaka för att läsa om Sagas födelse och märkte att hon föddes bara en dag efter min son. Vilken sammanträffande! :)

Unknown sa...

Vad kul!!!
Häftigt med alla sammanträffanden.
Stort lycka till med din kommande bebis och hela familjelivet!

Och jättekul att du gillar min blogg.

:-)