måndag 12 september 2011

Pizzakalas och BB-besök

 Igår fick Saga sin första egna jättestora barnpizza. Och hon åt den så världsvant, som om hon inte gjort annat!
 Vi hade mött Elin och Alvar på Bella Rosa för att luncha ihop innan de skulle få passa Saga.
 Jag och Tias skulle ju på samtal på BB Stockholm efter att de fått min remiss om förlossningsrädsla.
 Vi blev kvar länge på Bella Rosa. Gick ut en stund och Saga fick tokfnatt då hon skrattade åt ett kvitto som ständigt blåste iväg efter att hon lagt det till rätta på bordet.
 Moster och Alvar drogs med i det smittande skrattet.
 Och när vi alla skulle gå vidare sprang hon före och tog sin mosters hand. Förstås. Det kändes inte det minsta oroande att lämna henne. :-)
Jag och Tias hann med en fika hos syrran innan vi for till BB Stockholm och tog hissen upp till våning fyra.
Jag blev lite nervös när vi kom in på efterfvårdsavdelningen. Så nära alla förlossningsrum. Vi fick sitta och prata med en lugn och trevlig barnmorska i nästan en timme innan hon tog med oss upp till våningsplan nio där vi fick se ett förlossningsrum på riktigt. Och jag som trott jag skulle få mardrömmar efter detta besök kände mig oväntat lugnad! Det är ju så otroligt fint och hemtrevligt där, på BB Stockholm, precis som alla säger!
Vi såg några nyfödingar också. Så underbart. Jag fick vända bort blicken för att inte börja gråta.
Efter BB-besöket tog jag tunnelbanan till Gärdet där jag myste med syrrans familj och fick god mat medan Tias och Pelle lade de sista listerna i vår lägenhet. -Det SISTA renoveringsrycket innan bebis, så SKÖÖNT!
Tias hämtade oss och fick gofika innan vi for hemåt i åska och ösregn. Saga var hela tiden på väg att somna, lillgumman.
Idag skiner dock solen igen, och jag är glad att jag valde VILA före alla förmiddagens måsten. Jag sov gott och behövde det i allra högsta grad.
Ändå har jag hunnit fixa massor nu på eftermiddagen.
Nu är det dags att hämta Saga på dagis, handla och tvätta!

Inga kommentarer: