torsdag 22 september 2011

En veckas väntan kvar??

Idag är det en vecka kvar till beräknad födsel. Jag är redan otålig och vill att bebisen ska komma ut så fort det bara går. Magen är tung och bebben pressar sina hälar och knän utåt så det gör ont. Jag har svårt att sätta på mig kläder. Och än mer svårt att tampas med dotterns tvåårstrots som återvänt efter två månaders sommaruppehåll. I morse var det min tur att lämna på dagis, och jag fick krypa runt på golvet och jaga Saga, tvångsborsta tänderna samt tvinga på henne regnbyxor. Ingen hit i detta tillstånd.

Jag har annars tagit det relativt lugnt på dagarna den här veckan. Jobbat med fotoalbumet om Sagas födsel, vilat, tvättat och strukit bebisens sängkläder, lagat middag och ätit matiga mellanmål och kvällsmål då jag är hungrig nästan hela tiden.

Ett litet fotojobb letade sig också in i min bebisväntande vardag. En fotografering nu på eftermiddagen av en fyraårings ärr i pannan, för att hennes familj skulle få ut på försäkringen. Det var helt okej att gå ut på gården och ta några bilder, grundbearbeta bilderna i Photoshop och skicka in dem. Det är ungefär så mycket jobb som jag vågar mig på just nu.

Ankis har varit här och lekt med Saga hela kvällen. Trevligt för alla parter. Hon började natta Saga vid halv åtta och framåt åttatiden lade de sig och läste sagor i sängen. Saga ville dock inte somna och när Ankis släckte lampan tio i nio hördes ett illtjut. Ut sprang en tokledsen liten tjej som ville gå till mamma och bläddra i bebisböcker. Ankis ska jobba i morgon så Tias skjutsade hem henne medan fick jag ta över nattningen. Tjugo över nio somnade lilltjejen till min lättnad.

I morgon bitti väntar ännu en dagislämning och jag hoppas hoppas att Saga är snäll mot sin trötta mamma då och att jag får en lugn dag i övrigt... eller en bebis. ;-)

Inga kommentarer: