torsdag 29 september 2011

Hemfärd och brittsommarvärme för tösen

 Vårt lilla pyre höll mig vaken nästan hela natten till idag. Hon ville prompt ligga precis intill mig i sängen och ha min tutte nära till hands, helst precis under sin lilla näsa, utan att amma... vilket jag inte kunde tillåta då det gör så hiskeligt ont när hon plötsligt suger, tag att jag är rädd att flyga högt!
 Det blev en lång natt alltaså. Och ingen vila idag heller. Lycklig har jag dock varit ändå. Som få. Bara att få hålla i underverket och snusa på hennes fjuniga huvud... Det är sann lycka!
Efter tio kom Tias och vi kunde börja packa ihop för hemgång. Jag fick gå igenom någon kontroll först bara.
 Ute var det otroligt varmt och skönt, säkert över tjugo grader!! Och jag ville bara skratta av ren glädje hela vägen hem. Glädje över att få ta hem vår nyfödda lilla älskling.
Vi köpte baugetter på Submarine och åt gott innan vi gjorde i ordning vagnen och gick till dagis för att hämta Saga.
 Storasyster fick två böcker i present och blev superglad att se oss. Särskilt sin lillahyttej.
 -Som sov sött i vagnen.
Vi köpte hallon och bakelser och firade när vi kom hem. Sen blev det lite tokigt med alltför sen middag vilket gjorde Saga mer svartsjuk och gav mig mindre tålamod. Gaaah...
Det artade sig dock vid nattningen. Då hade vi det riktigt mysigt.
Nu ska vi hänga tvätt och lägga oss.
Imorgon är vi lediga hela familjen! :-)

3 kommentarer:

Katrinne sa...

Grattis till lilla bebis! Roligt at följa din blogg och ditt liv! Hoppas att vi kan ses framöver?!

Frida sa...

Vilka fina flickor du har! :)

Unknown sa...

Tack!!

Och håller med Katrinne, vore kul att ses! :-)