tisdag 3 november 2009

Sovtankar och höstminnen

Det är knepigt att bli förälder. Rätt vad det är har man bara bebis i huvudet. Nu satt jag mig ned för att skriva... utan att ha en aning om vad. Och vad tänker jag? Jo på Sagas udda sovtider. Hur kul är det för er att läsa? Jag vet att många av mina bloggläsare är genuint intresserad av denna tös. Men jag gissar att vissa önskar att det var mer TV-jobb och action i bloggen, som förr i tiden.
Hösten är speciell för mig. Den överöser mig med minnen som ingen annan årstid. Min barndom dyker upp med lövhögarna hemma vid jordkällaren i Trönö. Jag vill hoppa i löven och galet kasta dem omkring mig! Men det kan jag ju inte göra... Så rätt vad det är står jag på Aftonbladets redaktion, nyanställd och på väg ut för att följa Reinfeldts alla steg genom den kalla valnatten. Hela den hösten på Aftonbladet var så intensiv. Och valnatten var helt galen. Så tung, jobbig, kall och spännande... Och från den kastas jag in i en värld av bebistankar och illamående, förra höstens graviditet. Speciella minnen. Kolla in i min hemliga gravidblogg om ni vill! Den ligger kvar.
Sovtiderna, ja... För er som är intresserade vaknade Saga två gånger i morse. Åt och somnade om. Och sov till halv ett!!!!! Galet länge! Jag gick upp elva och hann med det mesta innan Saga vaknade.
Någon babymassage blev det inte som ni förstår, och det var tur med tanke på både Sagas och mitt sömnbehov.
Sagas icke existerande sömnrutiner är som ni förstår väldigt intressanta, för de styr mitt liv mer eller mindre. Därför ska jag sluta skriva nu så jag hinner ta en macka (HUNGRIG), göra liiite nytta å sen gå och lägga mig. Vem vet när bebisen vill upp imorgon bitti???!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket spännande arbetsliv du har(haft) och kommer ha sedan :) har inte läst din blogg tidigare, fann dig genom bli mamma sajten. Jag har en -släpa-på-kamera-fråga, har en systemkamera + en buggaboo, som kommer till användning nu i börj av dec(vagnen), har du tips på BRA rymlig, snygg skötväska som passar vagnen + som rymmer en monsterkamera OCH rymmer allt man nu ska ha plats för med bebbegrejer? Tycker varukorgen är lite tightaste laget. Ps du skrev nåt om att framdäcken kan bytas till stora bakdäck när löven/snö/leran tenderar till att fastna där frammi, menar du vända på hela vagnen så bakhjulen sitter först eller menar du använda STORA däck runt om ? Mkt frågor blir det när man e ny på nåt. Jätte glad om du vill ta dig tid o svara på mina frågor, Hälsn Mona, moonie på blimamma

Unknown sa...

Hej!
Har inget supertips på skötväska... För jag har lagt kameran i fotändan på vagnen, och trätt en strumpa över objektivet för att det inte skall skadas, eller Saga inte ska riva sig på det. Om det är bra väder brukar jag hänga kameran över styret, så kameran ligger mot liggdelen. Där sitter den säkert!
Framhjulen går att byta ut till stora låsta (ej vridbara) hjul. Det är bara att fråga efter låsta framhjul där de säljer Bugaboo-vagnar! Vi köpte sådana på en gång och lär nog få användning för dem snart!
Lycka till med bebis å allt!!!