söndag 1 november 2009

Lera, höstlöv och slott

Imorse var det så dåligt väder att jag trodde vår promenad skulle gå i stöpet... Men vi chansade och gick ut i duggregnet, och snart var vädret bättre!
Saga hade lugnat sig efter skrikattacken, tack vare att hon blivit buren av sin far och sedan fick sitta i vagnen. Länge länge satt hon och tittade ut. Iakttog människor, träd och bilar... Snart var vi i Hagaparken, där vi kom på att vi borde ha bytt till de stora framhjulen på vagnen.
Inte nog med att dessa små blir fulla med jord och löv!!! -Det var stenigt, lerigt och allmänt svårkört också!
Tias fick kämpa!
Så mötte vi Ankis och Ulf. Saga somnade så vi kunde bädda ned henne och traska vidare.
Vi tog oss en titt på slottet, där Victoria och Daniel ska flytta in.
Det lär bli allt tråkigare att promenera i Hagaparken då... med alla avspärrningar.
Men idag var det härligt. Alla löv som föll från grenarna. Nästan som om det snöade stora gula, vackra flingor. Lite dramatiskt. Och lite sorgligt. Jag älskar hösten! Men nu är det första november. Det går mot mörker och kyla och det tycker jag inte om. Jag skulle hellre njuta av den vackra, färgsprakande hösten ett tag till. Jag ska nog hylla den med en äppelpaj nu. Det är vi värda efter vår tiotusenstegspromenad!

Inga kommentarer: