måndag 16 november 2009

Mosterdag på Gärdet

Idag blev det en riktig systerdag för mig. Och en mosterdag för Saga!
Det hela kom sig av att min ansiktstvätt i märket Nimue har varit slut i över en vecka. Jag har blivit alltmer desperat efter en ny men inte orkat släpa mig till Din Tid på Karlaplan i regnet för att köpa ny. Idag ringde jag syrran, som visst också behövde Nimue-produkter och dessutom hade tid att luncha med mig och Saga. Yes!!!
Äntligen hade jag en rolig anledning att släpa mig iväg. Så vi skyndade till buss 70, bytte till fyran på Odenplan och mötte syster på Fältis. Hon hade längtat efter Saga. Förstås. Så de fick gosa riktigt.
Vi gick till Prick Thai på Valhallavägen och blev glatt överraskade på alla sätt och vis! En rejäl och god lunch kostade 70 kronor vilket är superbilligt för att vara på Östermalm. Kycklingen och grönsakerna i jordnötssås var supergoda (särskilt efter att jag hällt på lite extra soya). Det var lugnt, jättebra service och fanns både barnstol och skötbord. GÅ DIT!!!
Sen blev vi på Din Tid ett tag... och kom ut bra mycket fattigare.
Jag å Saga gick med Elin och hämtade Oscar och Alvar på dagis och tog bussen tillbaka till Fältis där Oscar skulle gå till tandläkaren. Saga hade somnat i vagnen och jag tog tillfället i akt att prova kläder på Sisters. -Syrran har ju glamrock-tema på sin 30-årsfest i helgen! När jag svidat om till glamrock-brutta från topp till tå vaknade Saga och började gallskrika i vagnen utanför provhytten... Så kan det gå! Jag köpte mig i alla fall ett par rockiga tights innan det blev McDonalds med syrran & co. Där fick Saga spung kan man säga. Nu räckte det för henne. Övertrött bebis med för mycket intryck. Mammig och väldigt väldigt ledsen...
Så vi skyndade oss hem så fort jag kastat i mig mitt McFeast-meal. Lillgumman somnade snart i vagnen och jag träffade på en jobbarkompis från TV4. Trevligt!
Väl hemma har vi myst massor! Och så har jag bakat "Det fantastiska brödet" för tredje gången på två veckor. Har tvättat en maskin också. Saga bajsade lite så vi var som tvugna, haha!
Just nu funderar jag på hur det blir med babymassagen imorgon bitti. Jag vill inte pressa min känsliga femmånadersbebis, så vi får se...

Inga kommentarer: