tisdag 17 november 2009

Ior i höstrusket...

Den här dagen blev inte den bästa i mitt liv. Den har mestadels gått åt till grubbel och depp. Jag har varit en Ior. Gått med sänkt huvud och inte kunnat se några ljuspunkter. Det blir extra svårt att se ljuspunkter då det är mörkt ute från då man stiger upp ur sängen tills dess att man går och lägger sig på kvällen.
Den våta, tunga, grå filt som lade sig med ett plask över hela vårt avlånga land så fort november trädde in i våra liv... Kan den inte lätta snart och släppa in solen??!!! Det är så deprimerande med mörkret, dimman och det eviga regnandet!
Idag har jag inte varit utanför gallerian... som jag ju bor mitt i. Jag har inte velat gå ut, för det har regnat. Och regnat. Och regnat. Så jag har gått igenom affärerna här på hemmaplan i jakt efter glamrocks-outfit till på lördag då syrran har 30-årsfest med glamrock-tema. Presenter åt henne har jag också letat. Men det tar sin tid då man hela tiden måste följa sin bebis. Är hon vaken och skriker kan jag ju knappast gå runt lugnt och metodiskt, prova kläder i provhytter och titta på varje pinal. Jag får alltså jobba snabbt när hon sover eller snällt ligger och tittar i vagnen med sina stora blå, för när hon börjar vrida på sig vet jag vad klockan är slagen!
Nu ska jag prova min nyinskaffade glamrock-outfit, innan jag stupar i säng.

Inga kommentarer: