söndag 22 november 2009

The Glamrock Partyyy!!!!!

Igår var det PARTY på Gärdet. Och inte vilket party som helst. Syrran hade 30-årsfest och firade med glamrock som tema.
Jag tog rocktemat på allvar och hade svårt att sova i flera nätter innan. Jag ville ha roliga kläder som verkligen utstrålade G-L-A-M-R-O-C-K men ändå var snyggare än de galna porriga glamrock-brudarna jag hittade på Google.
Resultatet blev en kortkort fodralklänning samt armring från MQ, bolero från H&M, örhängen (samt halsbandet jag köpte i våras i våras...) från Assesorize, strumpbyxor jag hittade i garderoben och stövlar med klack från Ecco.
Jag och Tias sprang runt som tokar innan partyt. Hårföning, lappklippning, slå in den sista presenten, fixa make up... Saga blev lite less, men vi hade kul!
Fönstren lyste röda när vi närmade oss festlokalen och när vi kom in möttes vi av dofterna från de goda barbequen; kycklingspett, köttfärsspett, ostpaj... Amerikansk feeling som matchade musiken, låtar som I wanna rock, We will rock you, The final Count Down...
Så blev det paketöppning. Elin blev jätteglad åt presenterna från mig och familjen vilket kändes superbra. Kläder från Esprit, vantar från Assesorize och en tavla med Sagas fotavtryck fick hon av oss.
Anja och Marcus hade rest enda från Vårgårda för att rocka loss hos kusinen. Riktigt kul!!!
Kungen (Göran Gabrielsson) gratulerade stort! Han tyckte det var synd att Elin var gift med Erik. Carl Philip hade annars varit ett alternativ insisterade han.
Jag diggar Tias rocker-look. Sotade ögonen ála Bob Hund eller Pete Dorethy, cooool!
Erik höll ett långt och smäktande tal till sitt livs kärlek. Det blev mycket skratt... ... och tårar. Lite väl mycket tårar för vår bebis del. Vi missade halva talet för amning i köket.
Anja älskar Saga. Och hon är långt ifrån ensam om det. Alla verkar falla pladask för vår älskling! Nyss fick hon buffas mot ballongerna i taket vilket var jättekul tyckte hon. Hon skrattade väldigt!
Glamrockstårtan bars in av födelsedagsbarnet själv.
-Ja må jag leva!
Rock night, rock tonight, fire in the house!!!
En glamrock-tårta beställes lämpligen på Cake Design om det är någon som undrar!
Syrran var riktigt nöjd med festen, som för oss började lida mot sitt slut. Klockan var plötsligt halv tolv och Saga hade fått nog. Hon hade vandrat från famn till famn och verkat riktigt nöjd trots att hon var på ett främmande ställe med musik och stoj. Hon dock hade inte ro att äta så mycket som hon behövde trots att vi gått undan i köket. Nu blev det bara för mycket av allting. Saga var trött och hungrig och plötsligt otröstlig. Hon hade börjat skrika och ville inte sluta. Hon skrek ihärdigt när vi klädde oss, när pappa hämtade bilen, när vi sa hejdå till alla glamrockare, när vi satte oss i bilen och under hela vägen hem. Jag försökte sedan amma henne i soffan med ytterkläderna på, men hon fortsatte gråta högt och ljudligt. Jag bytte blöja och satte på henne pyjamas under skrik och protester, lade ner henne i vår säng och ammade henne. Först då blev hon lugn och kunde äta ostört. Så skönt. Älskade unge!!!
Sen kan man ju tycka att hon borde ha somnat, men nej då. Hon låg och sprattlade i sängen, myste, pratade och gosade med oss. Sedan sög hon på Tias kudde tills hon somnade. Så gulligt!
Jag har varit så GLAD hela söndagen för att festen igår blev så lyckad. Så himla kul var det! Underbart, för världens bästa syster fyllde 30 år och det är en stor dag. GRATTIS!!!
Eftersom födelsedagen egentligen ägde rum på söndagen for vi idag till Ulriksdals Slott och fikade. Kan INTE rekommendera någon att göra detsamma, då personalen började dammsuga kvart över fyra, fastän vi satt och fikade och det står på hemsidan att de har öppet till 18.00!!! Nej, de hade bestämt sig för att stänga på grund av "vädret och lunchtiderna"???!!!?? Que??? Konstigt folk.
Men vi hade mysigt tills dess i alla fall. Happy Birthday Sister!!!
Hurra hurra hurraaaaaaaaa!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga partybilder! Riktiga snyggingar!! :-)
Ha det gott! Kram Therese S

Unknown sa...

Haha, tack!

Anonym sa...

Jag var dääär!! Tack för allt syster!!
Kram från lillsyster som blivit så stor så stor...

Unknown sa...

Kram själv! På er båda!
Å syster... du är ganska liten ändå tycker jag!
;-)