torsdag 5 november 2009

Kista Centrum, vilket skämt!

Idag var det om möjligt ännu dystrare väder än igår. Så jag å Malin från mammagruppen ställde in promenaden vi bokat in klockan två... igen.
Jag kände dock att jag bara MÅSTE hitta på nåt! Och med tanke på Fars Dag, syrrans 30-årsdag så bestämde jag mig för att dra till Kista Centrum. Man tröttnar ju lite på "sin egen" galleria (Solna), så jag valde mellan Västermalmsgallerian på Fridhemsplan, Gallerian vid Kungsträdgården och Kista. Ångrade dock bittert mitt val sedan...
Saga fick ha på sig sin nya fina snöbollsmössa den korta bit vi skulle ut i kylan med snöblandat regn och blåst; mellan Solna-gallerian och tunnelbanan. Hon skulle ha behövt en promenad tänkte jag. Men vem vill ut och gå i sånt väder???
Väl i Kista Centrum somnade Saga ganska omgående. Yes! Jag blev glatt överraskad och såg mina chanser till en lugn shoppingeftermiddag. Jag provade en top på Esprit och tittade runt lite. Lovely! Men efter tio minuter, i en stor vanskapt varuhiss fick vi sällskap av ett gäng skrikiga ungar och min härliga shoppingtur fick ett abrupt slut. Saga vaknade. Gnällig, less och arg. I behov av sömn men oförmögen att somna om.
Min lycka övergick i uppgivenhet och deppighet. Jag behövde shoppingturen lika mycket som Saga behövde sova!!!
Jag blev arg på hela shoppingcentret också. -Så himla ocharmigt och tråkigt! Och hissar eller rulltrappor i varje affär, men ingen möjlighet att gå runt på övervåningen mellan affärerna! Jag vågar inte åka rulltrappa med barnvagnen vissa dagar och det här var en sådan dag. Så det blev till att vänta på hissar överallt och känna sig allmänt handikappad.
Jag tänkte ta en panikfika med arga bebben men vi drog hemåt istället. Vi ville ju hem båda två.
Väl hemma har jag skickat det sista tackkortet samt ett grattiskort. Skrivit ut bilder och pysslat. Saga låg i babygymmet, nyäten och lycklig över att vara hemma. Hon pratade och skrattade.
Tias kom hem och fick nachos innan han dammsög. Jag bakade Leilas härliga kladdkaksmuffins med riktig lyxchoklad. Jag bakar för att stå ut med årstiden nu känns det som. Slicka smet och få urgott muffinsfika till kvällsteet tröstar lite när mörkret faller.
Imorgon ska vi in till stan och träffa både moster och faster. Hoppas det blir skoj för älsklingbebisen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kista C ÄR trist, opersonligt HÖGLJUTT och stressigt. Vi har utvärderat massor med gallerior nu innan bebben ska komma, har farit runt var o varannan dag och provat nya gallerior o kista är tyvärr inte så mysigt. Öppet tiderna är sjukt bra dock till 21. Om man bara Måste ha nåt, eftersom de flesta andra gallerior stänger 20 vardagar o 18 helger. Men de e sån himla stress och högljutt där i kista tycker vi. Kan tipsa dig om Sickla galleria allt på ett plan. som har ett mysigt amningsrum, samt nacka centrum som har välplacerade hissar:) Dock vet jag inte hur man tar sig kommunalt till nacka.. eftersom ja tar bil överallt.Mona

Anonym sa...

nu är våra obehagskänslor för Kista befogade, någon blev mördad där idag enligt expressen..

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1771254/knivmord-i-kista

Huuu va läskigt!!var bara tvungen o dela med mig av det, men du hade säkert redan koll på detta eftersom du jobbat för media...Mona

Unknown sa...

Kul att få lite medhåll!
Och mordet ja, huuu vad hemskt!!!
Sickla var vi faktiskt i för ett tag sedan och jag håller med om att det är trevligt! Ett till köpcentrum som är superfräscht och nyfixat är Stinsen i Sollentuna. Extra bra för oss med bebbar, då alla barnaffärer ligger samlade på övervåningen. De har fräscha toaletter etc.
Nacka har jag inte testat än! Det kommer!
;-)
Ha det gott!