onsdag 18 november 2009

En regnig båtfotografering

Åh, vilken dag!!!
Jag blev så lycklig när jag vaknade imorse och såg att solen sken. Sen la jag mig igen och vips hade jag försovit mig! Klockan var 10.42 och jag skulle hemifrån 11.30 var det tänkt. Shit!
Så jag började stressa som en gnu medan Saga sakta vaknade till liv i spjälsängen. Jollrandet tilltog i styrka medan jag borstade tänderna och slängde fram handdukar, gjorde frukost och lade fram kläder.
Sedan försökte jag äta och amma samtidigt vilket inte gick. Saga blev för distraherad av att gång på gång se en filtallrik förflyttas ovanför sitt huvud och därtill höra knaprande ljud...
Det slutade med att hon bet mig i tutten så jag blödde! Aj!!!!
Jag kämpade vidare här hemma tills jag var helt svettig. Stress!!! Till slut var vi äntligen framme vid Kungsträdgården med tunnelbanan. Vi tog hissarna upp till markytan och möttes av en dyster syn. -Det REGNADE. Igen!!! Vi hade valt den här dagen till fotograferingen för att det fanns SOLCHANSER. Vi hade tänkt till Djurgårdsbron. Sena var vi, Saga var arg till tusen och nu måste vi krångla på regnskyddet på vagnen också! -Vilket resulterade i att jag måste bära den tunga kameraväskan som nyss stått på vagntäcket. Jag försökte hålla i ett paraply också och allt kändes som ett stort kaos. Så när jag ringde till syster brast allt. Jag började storgråta. Hatade november och det fruktansvärda vädret. Och var säker på att det börjat regna bara för att jävlas med mig!!!
Vi tog sen buss 47 ut på Djurgården och gick sista biten till hamnen och båten som skulle fotograferas. Riktigt söt var den, lilla Frithiof. Min systers företag Big Day arrangerar bröllop och fester och har nu ett riktigt bra samarbete med s/s Mariefred som äger denna båt samt två till riktigt fina gamla båtar.
Saga var riktigt hungrig vid det här laget, så jag fick börja med en amningspaus tills hon somnade.Hon sov inte länge, så syrran fick att göra medan jag fotograferade. En paus i barnpassandet blev det då hon fick sticka och köpa ljus och bullar mitt i alltihop.
Saga blev väldigt sugen på mosters bulle, men hon är ju på tok för liten för sånt!
Vi blev kvar till fyra. Saga fick ny blöja och vi lämnade stället trötta... i mörkret. Jag var dessutom vrålhungrig. Som tur var somnade Saga i vagnen. Jag fick mig en hamburgare vid Djurgårdsbron och syster gick till Leksaksborgen medan jag och Saga tog tåget hem.
Skönt med kväller nu!!!

Inga kommentarer: