tisdag 24 november 2009

Gustav och småtjejerna

Idag var det fullt ös i Solna. Fyra bebisar med mammor var på besök. Livat och riktigt kul. Frida kom först, så våra minstingar fick kolla in varann lite innan de stora gjorde entré. Medan de lekte lite smått snodde jag och Frida ihop en bulgursallad som vi åt till lunch när Sandra och Mysia kommit med sina bebisar. Supergod blev den.
Sen fikade vi med mina lussebullar och Gustav fick sitt livs första pepparkaka!.
Mioli är tio månader nu. Hon kryper runt, och går om man håller henne i händerna.
Gustav är ett år och går bara han har ett bord att hålla i. Stark och snabb är han, vilket kräver viss uppmärksamhet från hans mamma. -Charmören bland alla små babes, haha!
Leia är sju och en halv månad. Två månade äldre än Saga men väger lika mycket. Hon sitt-tränar för fullt för att klara åttamånaderskontrollen.

Syrran kom också hit en sväng. Mest för att hon skulle kolla på bilderna jag tog på båten Frithiof förut. Men självklart blev det kaffe å lussebulle också. Och gos med Saga förstås.
Saga var lite mammig idag. Hon tyckte nog det kändes konstigt att det var en massa bebisar här som lekte med hennes saker.
Sen tog jag och Tias med henne till City Gross och storhandlade efter middagen, och det tyckte hon nog var ännu konstigare. Vi som brukar vara hemma och mysa på kvällarna. Hon var INTE glad. Och när vi handlat och handlat somnade hon i vagnen vilket inte var så lyckat. Hon har ju tillräckligt svårt att somna för natten ändå.
Jag missade för övrigt det enda jag ville se på TV ikväll... och blev 1114 kr fattigare. Fördelen är att vi har kyl och frys fyllda med mat!
Nu ska jag sakta men säkert närma mig sängen. I hopp om att sova lika gott som jag gjorde inatt!
:-)

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Vackra kvinnor, fina barn. :)

Lilla a sa...

Vilka fina bilder! Jag blir glad bara av att titta på de små sötisarna.

Titta gärna in till mig om du har tid och lust: gladdagboken.se

Kram lilla a