måndag 9 november 2009

Femmånaderskontrollen

Så här utslagen var Saga efter förmiddagens BVC-besök, det vill säga femmånaderskontroll med två vaccinsprutor. Inte kul.
Saga följer alla kurvor riktigt bra. Hon är nu 64,7 centimeter lång och väger 7600 gram.
Hon har bitit mig med sina små gaddar också. Mysigt!
Efter BVC hann jag amma Saga och äta lunch själv innan vi gick tillbaka till BVC och möttes av det extrema vaccinationskaoset!!!!! I två timmar fick vi vänta innan det var vår tur att gå in. Inte lätt att underhålla en stundvis arg bebis så länge. Sprutan gjorde ont, tycker jag som har så låg smärttröskel... Jag grät dock inte, som Saga tidigare idag. Och som många stackars barn som tog influensavaccinet.
Det känns riktigt skönt att jag är vaccinerad nu. Mest för att jag då inte kan smitta min bebis!
Tias är hemma och snorar, och jag börjar bli snorig jag med tyvärr. Saga är trött och har bara tagit en kort tupplur på hela dagen. Det blev ingen promenad idag. Mörkret föll så fort vi lämnat BVC. Vi får ta igen det imorgon, då vi börjar med att traska till Öppna Förskolan i Huvudsta, där vi ska på sista babymassagen.

Inga kommentarer: