fredag 27 november 2009

Gitarr-ös och bebislekar

Inatt hade vi pappa på besök. Riktigt kul! Han kom igår, lagom till en god salladslunch med mig och Saga. Efter maten skyndade jag mig att amma och byta på lilltjejen innan vi drog runt Råstasjön i ett högt tempo. Klockan närmade sig tre och det började skymma.
Tias kom hem och vi gjorde egna hamburgare, supergoda! Riktigt saftiga, med stekt ananas och grejer. Sedan blev det musik.
Saga älskar musik. Hennes pappa brukar spela gitarr för henne och då blir hon lugn och tittar på honom med stora ögon. Jag brukar sjunga för henne. Det är roligt och spännande tycker hon. Kanske för att jag gör så mycket tok samtidigt. Jag låter hennes leksaker dansa runt och göra små utspel. Eller så får Saga vara Mammas lilla kråka och slinka ned i diket. Hon får gunga åt öster och väster eller vara Krakel Spektakel, hängandes och slängandes i en gardin. Jag brukar också svänga till Nationalteaterns Ylle och spela trummor med Sagas fötter. Då skrattar hon och myser riktigt.
Den här kvällen var det morfar som röjde loss på gitarren och improviserade ihop den ena visan knäppare än den andra. Jag hakade på och vi skrattade galet mycket. Saga gillade det förstås, och tyckte att det var extra kul när hon själv fick känna på gitarren.
Sen ville hon känna på morfar också och dra honom lite i skägget.
Hon är så kelig nu. Det gör ofta ont och igår lyckades hon slita av mig ett örhänge två gånger! Nålen vecklades ut!!! Stark tjej. Hon brukar ofta borra in fingrarna (naglarna) djupt in i mina kinder eller i hakan och dra mig till sig. Gooosigt.....
Vid åttatiden kom syster, lagom till fikat. Saga är väldigt förtjust i sin moster, och ville gärna ta en flygtur över fikabordet. Hon var vaken länge. Ville inte sova. Pigg och glad!
Vi åt av mina lussebullar som är de godaste lussebullar jag någonsin ätit tror jag! Himmelska är de.
Elin stannade nästan till halv tolv och pappa sov över. -Torsdagsmys när det är som allra allra bäst!
Pappa åkte tidigt imorse och sedan gick jag och Saga en lååång och dryyyg promenad. Jag fick amma Saga i en lekpark i Huvudsta, det säger väl allt...
Men vi tog igen det ikväll, med supergod mat, Idol, lite trapistöl, cashewnötter, Skavlan, te och chokladboll.
Guldgardinerna och en julstjärna har också kommit upp, adventshelgen till ära.
gott julmys på er!!!

Inga kommentarer: