fredag 15 augusti 2008

Synk med Colin Nutley och öl med Syster

Puh... Jag är hungrig, trött och utmattad. Har jobbat som en dåre både idag och igår. Inga raster, 10 timmar...
Igår hade Stadsteatern pressvisning av höstens program, and I was there. Filmade för Nyheterna + Stockholms-Nyheterna. Den stora grejen var förstås Colin Nutleys teaterdebut med Cabarét! - Ensemblen intog scenen, och med Rikard Wolff sittandes på en stol i mitten lät Helena Bergström en (dock alltför slö) rakapparat arbeta sig genom hans mörka kalufs. Sven Wolter sopade och släppte ned hårtestar framför scenen medan Siw Malmkvist (jo då, hon är också med. Snart 72 år fyllda!) penslade bort avklippt hår från Wolfs ansikte. Så nu är han rakad! Och vi synkade honom, Colin och Siw. Fick lite mickproblem... Colin skrattade gott åt den lilla tuss till mygga som han fick prata i under intervjun. Hehe...
På väg hem igår kände jag mig som en zombie... - då syster ringde och undrade om jag ville med ut och ta en öl! Sånt händer ju minst sagt sällan. -Ledig från barnen!!! Jag var inte på G... och hade inte alls rätt kläder på mig... men jag kan ju inte motstå en systerkväll i storstan. Det händer ju alltför sällan!
Så vi gick på Elverket (supertrevligt ställe med god Kilkenny), satt ute och huttrade under varsin filt. Sen gick vi en sväng, och såg plötsligt hur fyrverkerier speglade sig i fönstren samtidigt som vi hörde musik. Jag tror det var Fireworks (Händel?), de spelade utanför Armémuseum, jättevackert! Så vi blev stående där ett tag. Sen tog det superlång tid innan vi hittade ett öppet café... Det vi fann var på Stureplan, och två latteglas med vattnig varm choklad med marsmallows i + en liten torr tiramisu att dela på gick på 140 kr!!!!! -Östermalm... Suck.
Idag har jag redigerat kl 10-20, skickat iväg 14 grejer. Ingen vila ingen ro... bara en kort lunch på takterassen med Kron. Nice.
Nu får jag snart gå hem... äta sen grekisk middag och ladda inför mina minst 5 timmar av bröllopsplåtande imorgon.

Inga kommentarer: