onsdag 6 augusti 2008

Hulken-varning på kontoret

Jäklar vad grön väggen blev! Men det krävdes en del för att det skulle bli lyckat. Vi förberedde fram till 2 inatt. Och 10.15 började jag måla. Tre strykningar. Mittenvändan målade jag helt med pensel, för att det verkligen skulle täcka. Det tog tre timmar, för jag var så noga. Ska man ha en grön vägg, så får man ju se till att den i alla fall inte är ojämnare än nödvändigt. Jag menar... folk kommer ju att granska denna vägg nåt väldigt, haha.
Jag tog bilder, men på bilderna såg väggen missvisande mintgrön ut och tid för Photoshop fanns INTE denna förmiddag. Jag kom in på redaktionen prick 15.00 efter att ha kastat i mig mat på fem minuter o.s.v. Jag är grön om händerna... Fick inte bort all färg. Men är annars snyggt klädd, även om jag nästan skäms lite över mina knallrosa strumpbyxor... Jag ska ju kanske till Mosebacke på avtackningsöl för alla sommarvikarier som slutar snart. Vore trevligt men jag slutar kl 23, så vi får se hur det känns då!

Inga kommentarer: