måndag 11 augusti 2008

Födelsedagsbilder

Party i Solna!!! Syster med familj käkar sallad i köket...
... medan de övriga gästerna huserar (har jag nånsin använt det ordet förr???) i vardagsrummet. Alvar tar en promenad i vår väldiga korridor.
Buuu!!! Kristin spökar med papegojan jag köpte åt Alvar i Tallinn.
Oscar, Samuel och Kristin har spelat en massa dataspel under kvällen, och vi känner att den här lägenheten är MYCKET större än den förra! -Vi slipper trängas i samma rum allihop och överrösta varann! ; )
Samuel har enligt hörsago (ett nytt ord till, för min del! Vad är detta, och heter det hörsago???) Tias som idol. Busig verkar han vara minsann!
Perra och Mia med gojan och dottern.
Söööt!!! Samuel, också Mia och Perras barn.
Gullungar! Mina gudsöner är på väg hem. Oscar fick två stora trafikskyltar i trä + ett Svarte Petter-spel av mig i försenad födelsedagspresent. När han lagt sig senare på kvällen hittade Syster en racingbana med den lilla spårvagnen jag köpte åt honom i Tallinn, bussen han fick efter vår London-resa och några andra färdmedel (tjusigt språk idag..!), med vägskyltarna som mål. Han är do för go!
Party party!!! När alla barn åkt hem blir det ös minsann. Ankis gör sitt bästa för att hålla ställningarna. Hehe... avis på Tias? -Som fick en gitarrkurs av mig. Fler skulle nog behöva det i den här familjen... ; )

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ida!
Det heter enligt hörsägen och enligt egen utsago, så det var lite kontaminasammanblandning. Trevligt att läsa och underbara bilder på mina barnbarn, mitt barn och alla andra. Jag tycker den gröna färgen var läcker. Såna skåpdörrar målade vi på 70-talet.
Kramar Lena