tisdag 19 augusti 2008

Morgonjobb...

Idag är jag tröttare... Hua, svårt att hålla sig vaken. Började kl 3 i natt med. När jag gick in i taxin som skulle ta mig till jobbet möttes jag av ett par bekanta ögon i backspegeln. "Det var länge sen!" Haha, han körde mig 2-3 ggr i våras när jag hade så många morgonpass. -Taxichaffisen som åker ut till Shell i Solna och dricker kaffe efter två för att slippa fyllekörningar.

Denna morgon har varit relativt lugn.

Jag berörs av Tugba, som höll på att dö i "hedersmord", men överlevde. Jag skulle väldigt gärna se Malous möte med henne kl 20 ikväll (men jag måste väl lägga mig då). Hedersmord är verkligen något jag inte kan förstå mig på. Hur kan man döda någon man älskar och tycka att man då försvarar sin heder? Hur kan man tycka sig ha mer heder i kroppen om man dödat sin dotter än om dottern är tillsammans med en kille av en annan religion??? Hur kan man över huvud taget döda en familjemedlem? Är inte kärleken större än det de kallar heder? Tydligen inte. Jag kan inte förstå...
Jag önskar den svenska regeringen gjorde mer för att förhindra sådana här hemska handlingar.
Och jag önskar av hela mitt hjärta att Tugba får ett underbart liv.

Inga kommentarer: