söndag 31 augusti 2008

Shopping och Salsa, en LOVELY lördag!

Igår hade jag en riktig toppenlördag, verkligen! Jag och Tias städade och donade efter frukost. Satte upp talvor och gjorde fint. Sen stack han till Perra, medan jag for in till Fridhemsplan och köpte gråsvarta, tighta Claes Göran-jeans samt blev lite kär i en Brittinger-tunika... som jag inte köpte. Man vill ju gärna ha lite av en ny höstgarderob, så jag gick i lite affärer... sent ute, vilket inte bekymrade mig... förrän jag stod i en provhytt på Mango med två kappor och två klänningar som jag inte hunnit prova... och upptäckte att de stängde butiken!
Kvällen var något oviss. Men det slutade med Att Camilla, Sussi och Manne kom hem till mig och vi hade hur mysigt som helst! Vi surrade i skenet av tända ljus och till Aretha Franklins coola stämma, sen sköt vi undan fåtöljen och tränade salsasteg så det stod härliga till (vi tjejer alltså)! India öste i hemma-bio-högtalarna. Jag och Camilla hade en liten polskedansuppvisning till Väsen också! Kul! Dansnördar är vi allihop. Manne håller sig dock till rave och disco tror jag!
Jag tror klockan passerat midnatt när Camilla gick hem och Manne stack till Garbos i Sumpan. Sussi stannade till efter halv två, vi delade på en Kilkenny och öste jazz i högtalarna. Sarah Vaughn, "Sassy swings the Tivoli", en av de bästa jazzskivor som gjorts!
Bilder kommer! Nu sitter jag på jobbet och är lite trött... ska jag väl erkänna... och måste köpa nåt att äta. Glömde maten hemma nämligen. Jag som bestämt mig för att snåla mer...

1 kommentar:

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra