onsdag 13 augusti 2008

Solsemesterdag med Syster

Ledig dag med systeryster. Allt kunde ha varit perfekt! Solen skiner, vi ska ut och gå på Djurgården men först äta supergoda sallader med varmt pizzabröd till, från Gyllenstiernan. MUMS!!! -Vrååålhungriga!Som sagt... allt hade varit perfekt om jag inte hade glömt att be om plastbestick när jag hämtade maten.
Haha... Det slutade med att vi fick förnedra oss med att gå till Villa Källhagen och fråga om de hade några. Men icke. Vi fick dock låna deras fiiina märkesbestick. Så en fin lunch blev det. Bara getingarna störde... med besked!
Efter en lång Djurgårdspromenad i vagnen är det dags att hämta storebror på dagis. Vips har Alvar slitit sig ur vagnsselen och kör ambulans för glatta livet! Hehe, han klarar sig nog bra när han börjar på just detta dagis om en vecka!
Oscar kör en vild cykel, som enligt honom sprutar åska, blixtar, morötter och allt möjligt! Fantasi har han gott om kan man säga.
Gos på väg hem!
Väl inne upptäcker jag att det står 15 195 steg på min stegräknare. Oj! Nu har den klättrat till 20 091!!! Wow!
Jo, för efter lite päronsaft och inredningssnack hos syster mötte jag Tias och vi gick på Siden Carlsson och köpte två meter exklusivt tyg som vi nu har spänt upp på målardukar, 2 st 80 x 80 cm. Jäklar, vad extremt! Och superkul!!!!! Tyget går i cerise, grönt, lila m.m. Det ser ut som akvarellmålat ungefär, intensiva färger och är blankt och fint. -Glänser... Imorgon åker de upp på väggen! Bilder kommer...
Nighti night!

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Vad mysigt det ser ut. :D
Jag gillar din blogg.
Hur mår du förresten? :) Hoppas allt är bra.
Jag släpper ny MP3-singel i höst. Skickar över den till dig när den är klar! :D
Puss.

Unknown sa...

Kul!
Ja, mysig dag var det!!!
Jag mår bra men har lite väl mycket att göra för tillfället, samtidigt som jag är rädd att få för lite att göra till hösten... =S
Kram på dig!!!