söndag 3 augusti 2008

Inredningssöndag

Haha... Jag sitter nu på en stol som är så låg att datorn är ca en dm nedanför min haka! Så det blir ett kort inlägg.
Idag har vi städat, plockat och donat hela dagen och funderat på hur vi ska ha det med möbler, diverse väggdekorationer och annat. Skönt att vi äntligen kan ta tag i lägenheten igen, även om det innebär att hösten står för dörren. Jag har stor förståelse för att min kompis Nina lämnar Sverige igen... för San Diego, för att slippa den svenska vintern. Om inte vintern var så lång!!! -Då skulle det kännas ok. Men den är ju hemskans lång och dryg. Frysperioderna börjar ju i september och håller på till maj... Hua.

Vi har i alla fall fått liiite mer ordning här. Först nu är vi helt klara med balkongen och har planterat om tomatplantan. Hehe... bättre sent än aldrig. Vi har gjort god korvstroganoff och en ännu godare äppelpaj med vaniljsås. MUMS!!! Den åt vi på balkongen medan åskan smög sig närmare och solmyset utbyttes mot att frysa intullad i en filt!
Imorgon är det slut på Tias semester. Stackars! Jag tycker så synd om alla som måste börja jobba efter semestern... men så tycker jag ibland ännu mer synd om mig själv... som knappt haft nån semester.
I övrigt letar vi nu en golvlampa, ett litet fint barbord samt ett nytt soffbord till vardagsrummet. Någon som har nåt tips på nå snyggt??? Vi har kärat ner oss i ett träbord med zink-skiva, av märket House Doctor... Såg det i en tidning, men var kan vi köpa det??? Denna lampa från Mio möbler är underbar... fast kostar lite väl mycket... Den här är också cool. Påminner om vår väldiga i Matfors, då det begav sig... Den hade fler men mindre lampor. Vi vill inte kompromissa med tråkiga IKEA-lampor mer... men hur mycket är man beredd att betala? Barbordet är mest för att vi förra hösten spontant köpte två fina barstolar... som nu inte passar in... om vi inte köper ett runt, fint barbord, i svart eller vitt... tror jag.
Jag har kommit upp mig på en högre stol nu. Därav inläggets längd; )

Inga kommentarer: