lördag 23 augusti 2008

Musikröj i Trönö

Snörvel snörvel...
Jamhelg i Trönö?! Haha, men nu är jag så skruttig och hes att jag knappt kan sjunga... Inatt var det andra bullar då vi röjde järnet, jag, Tias och pappa, till halv två. Höjdpunkten var när vi körde jazzlåtar, som Sakta vi gå genom stan och Lullaby of Birdland. Pappa på gitarr, Tias med vispar på sin cajunbox och jag på sång förstås. Superkul! Ös, verkligen! Kanske det delvis är därför som jag är så hes idag... Lite febrig och hemskans snorig är jag också, vilket desto mindre beror på sången...
Dagen har varit härlig. Vi har varit länge hos mormor och fått hennes goda rotmos med köttkorv samt saft och nybakad sockerkaka på altanen. Sen har vi varit i Dammbroa och suttit i solen, vid sjön, och spelat fiol. Härligt!!! Å så plockade Tias en hel stor korg med lingon! Så imorgon blir det väl rensa av, och sen syltkokningspremiär för oss i Stockholm!
Vi har just grillat å druckit lite vin, jag, pappa, Tias, Åke och Jan (goa farbröder) och röjt loss med pappas tolvsträngade gitarr i Beach Boys-låtar, The Beatles, Hollies, Peter & Gordon och andra klassiker. Pappa är en jäkel på gitarr!!! Hittar alla harmisar man kan tänka sig å är jäkligt rytmisk. Vi är samspelta också vilket verkligen är en bonus.
Jag är sååå trött nu... Snart dags att sova!

Inga kommentarer: