tisdag 5 augusti 2008

Hemminredningstisdag!

Dagens uppdrag var inte lätt. - Att hitta den perfekta fondväggsfärgen till mitt kontor.
Först var jag inne på ena färgaffären i Sumpan, där vi genom Hyresgästföreningen har 10 % rabatt. De hade guld och silver målat på två ytor. Sen hade de en metallic-karta som skulle anlända till butiken senast på fredag... med bara silver-, guld-, och bronsnyanser... Koppar... men inga färger. Jag blev kvar där länge, kollade på matta färger, tänkte att man ju kan måla ett träd eller nåt på väggen... En basfärg och detaljer med en annan färg... Men vilka färger? Sådan vanlig färg skulle bli mycket billigare, då det skulle kosta 1000 kr att täcka väggen med guldfärg. Fondtapeten jag kärat ner mig i skulle kosta 1200...
Allt kändes fel och jättejobbigt, så jag var inte glad när jag traskade iväg till näste färgaffär i Sumpan. Där ställde jag samma fråga. - Metallicfärger till fondvägg... - och fick en karta i handen! En massa roliga färger! Och det skulle landa på 513 kr! YES! Som hittat! Jag funderade ett tag... sen blev det ljusgrönmetallic, haha...NÖJD!
Hoppas jag blir nöjd med resultatet också!
Jag har jobbat på Stockholmsnyheterna + Sporten idag. Jag å två grabbar på Stockholmsredaktionen gick igång som sjutton när vi började snacka heminredning. Jag började med "Gissa vilken färg jag valt till min kontors-fondvägg idag??!!!" Han gissade på lila och allt möjligt utan att träffa rätt. Detta mynnade ut i att redaktören kom in och vi gick in på Svenskt Tenn och kollade galna tapeter och tyger, jag visade mitt favvo-soffbord, och vi kollade lampor och you name it! - Helt hysteriskt! Och jäkligt kul!
När Stockholmssändningen gick ut åt jag med Sportredaktionen, urgod mass-beställd lasagne. MUMS!!! Men jag blev väldigt tyst. Förstod inte mycket av vad de egentligen pratade om och hade verkligen inget att tillägga. Sport...

Inga kommentarer: