lördag 2 augusti 2008

Balkongblogg

Haha... Första dagen med trådlöst internet firar jag med att blogga från balkongen! Riktigt trevligt faktiskt.
Idag skiner inte solen... Värmeböljan sägs vara över, men inne i lägenheten stannar den kvar. 25.9°c stillastående inneluft... Varma väggar. Jag trivs bättre ute i 22°. Så frukosten fick också bli på balkongen. Vi har inte ätit i köket på bra länge.

Jag har varit på tre bröllop denna sommar och det har regnat på alla! Nu efter denna väldiga värmebölja med sol och 30° varmt kommer nästa bröllop, och det utlovas REGN förstås... i rikliga mängder, mellan 14 och 20. Jag skall fotografera dem mellan 16.30 och 18.30... Suck. Osis igen! Ok, fint fotoljus men det är inte kul att jobba i spöregn! Det stör en hel del faktiskt. Ok med en skur, men om det håller i sig...
Jag hoppas på uppehåll... och hoppas (inte trorr... hoppas) på lite uppehåll även på kvällen då jag lovat min kompis Camilla mat och vin på balkongen...

Inga kommentarer: