fredag 11 januari 2008

Trött å snurrig... och lite arg på Astrid, som krånglat tre ggr idag!!!

En hård arbetsdag är över. Jag kvittrade imorse över att det var fredag, tills Astrid (GPS:en) fört mig till en avspärrad grusväg ute i bushen utanför Upplands Väsby, där hon envist upprepade att jag skulle köra rakt fram. -Det var helt enkelt stopp, vilket resulterade i två halvlånga samtal med en mäklare innan jag kom rätt. -En halvtimme sent men dock... Tur att folk där ute är så underbart trevliga! Jag har fotograferat två lägenheter idag, och fått uppskattning för min nogrannhet och att jag ser saker, både bra vinklar och sånt som bör flyttas för att skapa en så säljande bild som möjligt. Kul med beröm! Hoppas de blir nöjda när de ser resultatet också! Det blir de nog.
Innan denna expedition, eller snarare på väg dit, hade Astrid ingen aning om att det fanns två rondeller i Sollentuna. Hon trodde jag var lost på en åker och ville att jag skulle dra till Hallonbergen-Kista!
Så tredje gången... Efter en rondell i Solna bad hon mig "stanna i den vänstra körbanan", upprepade gånger. Bara att hon säger att man ska stanna! -I vänster körbana! -Snacka om att vilja starta trafikkaos! Men den formuleringen har jag vant mig vid, så jag fortsatte i vänster körbana... som visst svängde till vänster, vilket inte jag skulle! Jag bytte hastigt fil varpå Astrid bad mig stanna i den vänstra körbanan... Jag var åter i vänster körbana och upptäckte för sent att även denna svängde långt innan jag - enligt Astrid - skulle svänga! Så jag fick byta fil över heldragen linje, för att slippa köra in på nåt okänt område. Astrid! Skärp dig!
Vår väldiga julgransplundring är flyttad till morgondagen, och tur är väl det. Jag är så TRÖTT! Det var jag igår med, men ändå kunde jag inte sova inatt! Sov dåligt... och mycket lite. Så jag är lite tveksam på om jag orkar hänga på Aftonbladet ut på Marie Leveau ikväll. Jag saknar verkligen alla trevliga människor där och det är ett kul gäng att hänga med! Men nu känns mitt huvud som om det är fullt med vadd. Och ögonen stirrar... i väntan på att få slutas. Jag tror inte jag skulle ha svårt att somna om jag la mig ned här och nu... Men vid 22-23 brukar jag i och för sig bli pigg, konstig som jag är!

Inga kommentarer: