torsdag 17 januari 2008

Kan jag välja glädje nu?

Igår var jag som bekant fruktansvärt trött... Ändå fick vi för oss att testa nya mikrofonen och göra inspelningar på datorn! Jag sjöng Flickan och kråkan och Jerks Shottis... Jag bör nog sjunga upp lite oftare. Öva... för det lät inte vackert igår! Och Tias cajunbox-trumspel lät inte superbra det heller...
Uppspelta blev vi dock, lagom till vi skulle gå och lägga oss och sooova... -vilket brukar vara svårt nog ändå! Denna natt blev annorlunda. Tias läste högt ur Kay Pollaks bok "att välja Glädje", och jag skrattade väldigt! -Igenkännande! I första kapitlet står att man skall tänka "Kan jag välja lycka nu?" en gång i timmen varje dag. Om "lycka" känns för jobbigt kan man tänka "glädje", eller riktigt tuffa dagar "Kan jag välja att må bra nu?" Som exempel när man sitter i en bilkö, om man ska gå på bio med en kompis och kompisen inte dyker upp, om det regnar och man missar bussen... Jag skrattar för att jag ser framför mig hur jag stampar och svär! Hihi...
Så idag har jag prakticerat detta! -När jag var på Karlaplan kl 11 för en lägenhetsfotografering och fick veta att jag var bokad av misstag, och skulle va där först kl 13! -"Kan jag välja glädje nu?" Fåglarna kvittrade, det kändes som vår i luften, jag fick ledig tid på stan, YES! (Jag hade inte tid med detta, men nu fick jag ta mig den tiden ändå.) Kunde dessutom luncha vietnamesiskt med Christer! -När det sen var fullt med folk i tunnelbanan. Trångt och bökigt och svårt att ta sig fram... "Kan jag välja glädje nu?" Och det kunde jag! Även när jag skulle ut från T-banan och fastnade i spärren, som inte öppnades (AJJJ!). Lite svordomar först, men sen så!
Igår hade det varit svårare. Men jag tror det är jättebra att öva sig i positivt tänkande! Jag tänker fortsätta med detta, och försöka bli en gladare människa!
Jag vaknade saligt lycklig imorse också, efter en god natts sömn!!!!! Jag sov GOTT!!! Hahahaaa!!!!! Och inte deppade jag ihop över att jag krossat en Biotherm-burk mot badrumsgolvet heller. Det var ett prov-ex, och den var nästan tom... annars hade jag nog deppat ihop fullständigt. Köpte två nya på rea på NK. DYYYRT! Men fick en present på köpet; ). Jag är inte van sånt... Är inte särskilt exklusiv av mig... men har känslig hy som jag vill ta hand om.
Jag har också köpt ny momspärm för 2008, med tillhörigheter samt färgglada, fina mappar till mitt kontor! Tjohooo! Kom nu VÅR, I love u!!!

Inga kommentarer: