måndag 7 januari 2008

Seg nystart...

Mår inte vidare idag. Har vitt spridda uppgifter vilket gör mig stressad. Och ändå har jag för lite. Är väldigt less just idag. Har mina dagar då jag bara tänker att jag är 30 år och inte har kommit nån vart. Får lätt panik över detta. Ibland önskar jag mig ett fast jobb och semester på somrarna. Det vore rätt skönt... En ekonmisk trygghet. Världen jag befinner mig i just nu känns ibland hotfull och hemsk. Faror lurar överallt och jag står där ensam med min sköld. Så käns det. Jag har så mycket ansvar för så många olika saker, och har inget större företag i ryggen utan bara mig själv att vända mig till.
Jag är rätt känslig också vilket inte gör det hela lättare. Nu längtar jag efter roliga jobb! Jag behöver få göra sånt jag tycker om för att må bra... Nyhetsfoto till exempel! När jag är ute på fältet med en TV-kamera räds jag inte mycket. Hur hemska saker jag än fotar eller filmar så blir kameran som en sköld. Jag är så fokuserad på mitt jobb att jag inte blir rädd ens när jag kanske borde bli det... Jag vet att jag inte är ensam om detta bland mina fotovänner. Och jag älskar ju att fotografera...
Jag skulle även vilja jobba med fotoutställningar eller nåt kul... Vad göra? Någon som har en bra idé?

Inga kommentarer: