onsdag 16 januari 2008

Kroumata räddade min dag!

Efter fika (chai och cookie - jag behövde det!) med Lasse (Musikmuseet), jobbsnack och videotittning på min Powerbook, var det dags att möta upp trumensemblen Kroumata i deras replokal. Snygg lokal, och häftigt att lyssna på dem! Bara att de har kraftigare trumstockar än de flesta trummisar, för att få rejält ljud ur trummorna. Och pedaler på pukorna för att kunna justera ljudet. Det låter mäktigt när de spelar. Temperament och aggressioner genomsyrar delar av musiken. Precis vad jag behövde idag. Man skulle gå på deras nästa konsert!
Så blev jag glad igen! Otroligt!
Innan jag skulle möta dem var jag så trött att jag vinglade runt här i lägenheten och bara ville gråta! Hur skulle jag över huvud taget orka med nånting idag?
Crimson färglabb ringde också (som grädde på moset) och klagade på min datorskärm. Min reklamation gick inte igenom alltså... Där blev det plötsligt MASSOR med extra jobb (och utgifter) för mig. Att min skärm är kalibrerad hjälper inte. Den funkar inte med labbet och då är det ju lönlöst. Så nu ska jag ta hem några bilder, ändra dem och göra en testbeställning... SEN om-redigera resten av bilderna och beställa om hela bunten!
Hua...
Nu måste jag äta något. Mathias är ovanligt aktiv den här veckan. Idag är han på kickboxning!!! Jag är bara så trött... Hoppas jag kan sova inatt, och att jag kommer på nån kul kvällssysselsättning även jag...

Kramar till er alla, och ta emot tipset: LE!!! För då tror hjärnan att du är glad! Det hjälper faktiskt! Gå in på toaletten och skratta lite! Man känner sig som en idiot, men då blir det ju extra kul, så då kan man skratta lite till! ; ) Hihi...

Inga kommentarer: