tisdag 29 januari 2008

Träning, rollförlust (IGEN) och ett traaasigt stativ!

Fotograferingar, bilder, redigering och viktiga möten... - Ja, man känner sig rent av buisy!!!

Idag har jag varit väldigt trött... Trots det bokade jag in mig på Cykel och Core idag på SATS. Börjar man banga ur så blir det ju som värsta jobbiga grejen att gå dit! Killen i receptionen fick mig att köpa en energidryck, eftersom jag sa att jag var så extremt trött. På flaskan stod det att den skulle öka koncentrationen och få en piggare på alla sätt. Ok, jag orkade slita i en timme, men tankarna seglade iväg då och då och jag hade god lust att sova en stund på yogamattan under core-passet. Tänkte att om den där drycken var effektiv var det tur att jag köpte en. Annars hade jag väl svimmat!
Jag styrketränade i 20 minuter också. Fuskade lite, men drog på maxat med kilon så det skulle gå fortare att få kämpa lite!

Mitt stativ pajjade igår helt, så nu är jag på stativjakt också. Jag visste att mitt stativ var ett halvdåligt videostativ (efter morfar), men att det var så klent kunde jag inte ana! Jag har känt mig lite som Kalle Anka på mina senaste plåtningar! Först pajade funktionen att man kunde veva upp pinnen som kameran satt på för att få den högre. Pinnen for plötsligt som den ville och gick inte att låsa... Sedan lostnade spaken... - Och gängorna var visst slut, så det resulterade i att fastän spaken satts på plats gick det inte att låsa kameran. - Vilket resulterade i att jag var tvungen att ta loss den eller lägga hela stativet ner för varje kuddjustering, fåtöljflyttning eller sladdgömning jag varit tvungen att ta mig an under mina lägenhetsfotograferingar. Igår när jag kom till en lägenhet upptäckte jag att spaken ramlat av igen! Antagligen på tunnelbanan... Men men, rätt skönt att slippa trängas med en värdelös spak tänkte jag och jobbade på... tills hela huvudet som kameran ska sitta på helt enkelt lossnade!
Så nu finns ingen återvändo... Hoppas hitta ett begagnat... Eller en platta till mitt enbensstativ. Kan inte för allt i världen fatta att den plattan saknas. Jag som är så noga med sånt...

Ett statistuppdrag var jag nära att få också, nu igen! Tre dagars inspelning varav två på Silja Line, under färd! Det hade ju varit sååååå roligt! Varför kan de inte ha lite bättre framförhållning??? Jan var liksom tvungen att tacka nej... IGEN! - Fastän jag verkligen hade velat göra det! Jag skulle ha haft en roll, av tre tjejer som skulle ha en spelkväll. Reklamfilm...

Nåväl, hoppas jag får nån till kul förfrågan på statistfronten, för sånt är ju så kuuul!!!

Inga kommentarer: