måndag 28 januari 2008

Bilder från mormors födelsedagsfest!

Vi kidnappade mormor som inte visste mer än att det skulle bli middag någonstans. När Christer slog på blinkersarna vid Kungsgårdens Gästgifveri började hon ana ugglor i mossen!








Mamma, mormor, Axel (kusin) och Erik, mellan toast skagen och urgod fläskfilé.








Förutom mormors födeledag som infaller den 28 januari är det mammas och Christers bröllopsdag (19 årig sådan) samma datum. Och den dag vi firar mormor så väldigt är det i själva verket Christers födelsedag!



Erik med lillbrorsan Axel.



Jag, Lena, Daniel och Christer!

Mormor med "barnen" Kirsten och Daniel.





Hälsinge-ostkaka är himmelskt när den är som bäst. Den här var underbar!!!

Axel hjälpte till med paketöppningen.








Som pricken över i:et avslutade vi dagens firanden med denna vackra tårta som mamma snott ihop.

Jag stod för ringlandet av chokladen. Mycket rädd var jag då, men snygg blev den!

Nu återstår bara att på den rätta dagen säga:

GRATTIS MORMOR!!!

Du är världens bästa!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag tänkte ju att dagen till ära måste det ju vara okej!
Hoppas ni hade trevligt!
Ulla var väldans nöjd när jag pratade med henne idag.

Och som alla mormödrar hade hon fått alldeles för mycke paket tyckte hon ;)