onsdag 9 januari 2008

Slit och släp och sallad

Idag har det varit mycket. Två lägenhetsfotograferingar varav en låg på en gata som var så ny att den inte fanns med på Eniro eller ens i vår alldeles nya GPS! Retligt att första adressen, precis när vi köpt vår härliga vägvisare, inte FINNS! Men efter samtal med mäklaren fick jag gladeligen veta att jag stod tre hus ifrån adressen. Och att jag cirkulerat kring rätt hus länge. De hade bara inte satt upp gatskyltarna än, så det var aningen svårt att hitta.
Sedan var det nästa adress, med nyckelhämtning däremellan. In till stan for vi. Jag och Astrid. Hon heter så. GPSen alltså. Hon lotsade mig genom storstadsdjungeln och jag slapp fundera på var jag skulle svänga, vilket också innebär att ja slapp tutande irriterade stockholmare hack i häl. Så skööönt! Ok, jag har lite koll, men när man ska till nån gata, en adress, och inte alls vet om den adressen ligger nära polishuset, Åhlens eller nåt annat man hittar till, då är det inte lätt!!!
Sen åt jag lunch kl 15 för tredje dagen denna vecka! 2 timmar senare än vanligt. Jag säger bara: kurrrrr...
Bildinladdning, Facebook, mail, redigering... och vips satt jag med Mathias på Depå, Norrmalm och väntade och väntade... på en alldeles underbar ceasarsallad och jättegod chailatte (jag vill bara säga chai-te, men tiden har visst sprungit om mig...). Härlig och oväntad middag. Ute var det regn och rusk. När vi gick till tunnelbanan öste regnet ner! Fy bubblan!
Om jag orkar vara så duktig som jag hoppas och tror imorgon ska jag träna på SATS kl 8 på morgonen! I ottan! (Det var nu ett tag sen jag jobbade kl 5 och 6 på morgonen, och jag går inte gärna upp tidigt av egen fri vilja... Men man kan få en SATS-träningsbag om man tränar 2 ggr i veckan i 12 veckor! Jag lyckas nog inte med detta, men ska försöka ett tag i alla fall! Får INTE bli sjuk eller åka nån stans...) Sen ska jag fotografera lägenheter kl 11 och 13, i Bromma å Vasastan, och kl 16 infinna mig på casting för en Volvoreklam!!!!! Så på måndag blir jag filmstjärna igen, om inte allt går åt pipan imorgon. Sen ska bilder klagas på och hämtas ut å fixas med... och så ska det tvättas... Hmmm... Jag måste nog sova nu. God Natt!

Inga kommentarer: