söndag 13 januari 2008

Styckad gran i plastsäck och nytt fräscht sommarkontor!

Så här fin var den... Men
nu har den åkt ut. Vår kära gran. Och det känns så skönt! Ut med julen, in med ljuset! En liten saknad infinner sig också, men då är det bara att tänka på våren och när vi får göra i ordning balkongen igen, så känns allt genast bättre!
Granen barrade så extremt att i en veckas tid har man inte kunnat peta på den utan att det rasat barr! Vi har funderat mycket på hur vi skulle få ut den till granmanglaren utanför Gallerian här i Solna. Den var ju så stor och bred att den skulle ha tagit emot alla dörrkarmar och därmed barra ner hela huset!!! Så bi behöll barren här och kapade granen så väldigt att den gick ned i en svart plastsäck! En till kasse blev det med bara barr, förstås!
Sen har vi varit på IKEA och köpt en Billy-bokhylla, vit... Jag trodde aldrig att jag självmant skulle köpa en vit Billy! Ända sen tonåren har jag tyckt att de är så fula och opersonliga!!! Men nu har det skett... Istället för dyra överskåp till mitt skrivbord blev det en bokhylla, en hel istället för den halva i ek vi haft där innan. Flyttade bara över skåpdörrarna, och så mycket intressantare Billyn blev på en gång! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är faktiskt riktigt roligt att läsa om alla öden och äventyr i Solna. Och jag har då aldrig fått en pepparkvarn i en fiskdamm....
Mimmi