torsdag 3 januari 2008

Lilla julafton!!! Dvs mellandagsrea på MQ och Esprit =)

En sån daaa!!!
Den började inatt kan man säga. Vi kom isäng alltför sent med tanke på att vi skulle upp 6.30... (MQ-rean startade kl 8). Och sen började vi babbla om allt möjligt. Kom igång riktigt och blev piggare och piggare! Och hungrigare och hungrigare! Till slut fanns det ingen återvändo. -Ut i köket och äta mackor och smörgåsrån så det står härliga till! Medan jag har lite ångest över detta tycker Tias att det är så mysigt att han hämtar vår kortlek, som vi inte rört på år och dar! Så när klockan närmade sig halv två på natten vann jag stort i vändtia! YES!!!
När vi väl lagt oss sa Tias med en pigg röst "Det kanske är för att vi är spända inför rean..." Haha...Väl uppe sen, var det ut i snön (SNÖ!!!) som gällde, och in till MQ på Norrlandsgatan. Ångrade butikvalet sedan, när vi upptäckte att andra MQ-butiker hade rea på fler varor! Men det blev två svarta koftor för mig och skjortor och grejer för Tias redan där. Sen tog vi fika på Coffehouse by George på Hamngatan, med hemska bullar som antagligen var från gårdagen! Torra i kanterna, degiga i mitten och alltför mycket kanelgegga! Men mysigt var det ändå...
Tias dumpade av mig på Esprit innan han skulle klippa sig sen, och när vi åter sågs, på MQ på Stureplan, var jag ytterligare två koftor (+ två tunikor, en bh och en skjorta) rikare! Fatta att jag köpt 5 koftor på rea i dessa mellandagar!!!!!
Några fler köp och så for vi hem, trötta och hungriga, dock väldigt glada och nöjda! Julklappspengarna är slut, men fina klappar blev det! =D

2 kommentarer:

Anna Maria sa...

Suck! Jag skulle vara glad om jag hade en (1) fin svart kofta.
Hur kan det vara så svårt att hitta?

Unknown sa...

Ja... Jag har haft brist på det också, och nu dök jag på dessa! Man ska ha lite tur ibland! Hoppas du springer på en snart!