lördag 5 januari 2008

Svärmorsbesök i kyligt Heby

Nu är vi hemma igen efter två dagar och två nätter hos svärmor Gun i Heby.
Isande kallt har vi haft det på våra promenader. Vi har kollat in vår gamla balkong (Se bilden nedan, tänk huset bakom som är likadant, högst upp till höger!), och allt är sig likt. Förutom att det dykt upp tre loppisar som svampar ur jorden. KUL!!! Och jag fyndade faktiskt! Åtta likörglas, i tre olika modeller. Jag samlar på diverse gröna sådana, och två av de nya modellerna var just gröna=) Fiiint! 35 kr blev det! Billigt som sjutton!

Det var igår det. Sen blev vi bortskämda med stek och grejer. Jag och Tias gav igen och gjorde lyxig pizza på kvällen, jättegod! Den tog dock sin tid att skapa, då vi inte hittade något i köket! Varrenda pinal vi skulle ha, alltifrån svartpeppar, vitlökspress, konservöppnare... Konservöppnandet tog nog tio minuter, för efter mycket sökande fick vi fram en som var helt omöjlig! Och sen en till som inte funkade! En liten helmanuell utan handtag fick duga till sist.
Idag var vi hundvakter, jag, Tias och Gun. Lilla Galle var mer vild än tam när han kom. Vi hade gömt undar tomtar och bockar, stängt dörren till sovrummet etc. Det gick dock inte lång tid förrän den slet ut Guns stickning från bokhyllan! Han är valp, kan tilläggas. Och han blev lugn efter en promenad i snö och kyla. Go hund. Jättekelig och tillgiven! Jag mojsade med honom som jag brukade gosa med min gamla schäfer Mattis. Ganska respektlöst, men med mycket kärlek!
Nu ska vi äta stekrester. Gott! I ett kök där vi har lite koll; )
Sen väntar TV-kväll (favvo-program, annars hade vi gått på Arn på bio, men det får bli en annan kväll!).
Imorgon är det VIP-rea på NK! Undrar om vi blir lika köpgalna där som sist vi var ute i reavimlet... Och undrar om vi ens kan sova inatt! Hehe...

Inga kommentarer: